وضع اقتصادی مردم از سال ۹۲ تا کنون به مراتب بدتر شده/ دست کسانی که در مناصب قدرت قاچاق کالا می‌کنند را قطع می‌کنیم

وضع اقتصادی مردم از سال ۹۲ تا کنون به مراتب بدتر شده/ دست کسانی که در مناصب قدرت قاچاق کالا می‌کنند را قطع می‌کنیم

قالیباف

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهم‌ترین هدف جمهوری اسلامی رفاه و آسایش جامعه است. اکثر رزمندگان ما و حتی مدافعان حرم و شهدا از قشر محروم و مستضعف بودند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با علما و جماعات تهران بیان داشت: صحبت‌های امروز من در جمع شما به عنوان درس پس دادن شاگرد نزد استاد است.

قالیباف در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم در ماه مبارک شعبان و رمضان در شهرداری وظایف خود را به درستی انجام دهیم. امروز که من پشت تریبون ایستاده‌ام مسئولیتم در شهرداری تهران را انجام می‌دهم و در ایام شعبان و به ویژه ماه مبارک رمضان مانند سابق همکارانم در شهرداری کمک کنند تا کار به گونه‌ای فراهم شود که بتوانیم ماهی خوب در این ضیافت الهی در شهرمان داشته باشیم که زیبنده مرکز کشور باشد چرا که این وظیفه ما است.

وی افزود: ما اگر امروز از دنیا برویم باید در قبال مسئولیتمان جواب دهیم. امیدواریم بتوانیم در ماه رمضان ماه پرسرور، پررونق و پرمعنویتی داشته باشیم. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: ما در 12 فروردین سال 58 زمانی که به جمهوری اسلامی آری گفتیم یکی از صحبت‌های مهم حضرت امام (ره) این بود که از امروز که جمهوری اسلامی را انتخاب کردیم معنای آن این است که مردم بر سرنوشت خودشان حاکمند یعنی در حقیقت ما نظام را اسلامی کردیم که در چارچوب شرع مردم برای خودشان بتوانند تصمیم بگیرند.

قالیباف ادامه داد: مهمترین هدفی که نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و دارد آسایش، آرامش و رفاه جامعه بوده است. هر کس با هر سلیقه و گرایش و هر دین و مذهبی که در کشور حضور دارد حتی آن توریستی که وارد کشور ما می‌شود ما با مراجع دینی‌مان مسئولیم که امنیت، رفاه و آسایش آنها را برقرار کنیم و به طریق اولی مشکلات و مطالبات مردم را برطرف کنیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: انقلاب ما به انقلاب مستضعفان و محرومان مشهور است. جایی در جمع دوستان بسیجی خود می‌گفتم من گاهی غصه می‌خورم چرا که تنها می‌گوییم «بسیج»، اما این بسیجی‌ها بسیج مستضعفین هستند و کمتر کسی کلمه مستضعفین آن را به کار می‌برد. حضرت امام (ره) هم فرمودند آن کسی که تا خط آخر با ما خواهند ماند محرومان هستند.

«امروز وقتی که امنیت ملی ما به خطر افتاد و تروریست‌ها این همه جنایت کردند مدافعان حرم بودند که جلو رفتند که آنها همان مستضعفان و محرومان بودند در دفاع مقدس هم رزمندگان هم همان مستضعفان بودند.» 

 

قالیباف ادامه داد: آن کسی که تا آخر خط می‌ماند و جان می‌دهد و توقعی هم از انقلاب ندارد محرومان هستند. پس آسایش، آرامش و محبت را در سایه نظام اسلامی برای مردم عزیزمان فراهم کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از هدف‌های انقلاب اسلامی این است که ما بتوانیم سعادت اخروی مردم را فراهم کنیم. ما هر چه شهرمان را خوب هم بسازیم اما نتوانیم عبادت داشته باشیم به هیچ کدام از اهدافمان نرسیدیم. شهر ما زمانی شهر خواهد بود که در آن عبادت خدا اتفاق افتاده باشد نه معصیت. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: من نمی‌خواهم شعار بدهم اما می‌گویم امروز کارنامه نظام اسلامی ما قابل قبول نیست. در حوزه مسائل اقتصادی و فرهنگی این کارنامه قابل دفاع و آن طور که شایسته نظام اسلامی است عمل نکردیم. شما علما هم دارید می‌بینید مشکلات اقتصادی به قدری گریبانگیر شده که قابل پذیرش نیست. 

قالیباف همچنین خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی به قدری گریبانگیر شده که آن چنان که می‌گویند وقتی فقر از دری وارد شد ایمان از در دیگر خارج می‌شود. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: در جامعه اسلامی آنچه که نباید وجود داشته باشد فقر و تنگدستی است و آنچه باید وجود داشته باشد تکریم است و تا زمانی که فقر و تنگدستی در جامعه داریم حرفی برای گفتن نداریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: وقتی امروز ما حرف از 4 درصدی‌ها در جامعه خود می‌زنیم برای همین است و در این صورت حرفی برای گفتن و دفاع نداریم. یکی از دلایل وجود فقر در جامعه عدم مدیریت  است. 

قالیباف ادامه داد: سؤال اینجاست آیا واقعاً کشور ما ظرفیت ندارد، در پاسخ می‌گویم همه آمار و اطلاعات در دنیا و کارشناسان می‌گویند ما یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهیم اما دارای 5 درصد منابع دنیا را دارا هستیم. امروز در حوزه نفت و گاز به تنهایی رتبه اول را داریم. ما 18 درصد منابع نفت و گاز را دارا هستیم و با این ظرفیت‌های مهمی که داریم می‌توانیم فقر را ریشه‌کن کنیم. 

وی با اشاره به دیگر ظرفیت‌های موجود کشور، خاطرنشان کرد: از دیگر ظرفیت‌های امروز ما نیروی جوان با استعداد، تحصیلکرده با مهارت است.
وی با همین اساس اضافه کرد: فکر نکنید وقنی رئیس جمهور آمریکا پیام تبریک سال جدید می‌دهد به فکر ما است ؛ خیر. او به فکر جذب نیروهای با استعداد ما است و می‌خواهد تاثیر بگذارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز آنجایی را که تمام اسلامی را دچار چالش کرده و برای آن پاسخی نداریم زیر سوال بردن کارآمدی دین در نظام و جامعه است.

قالیباف ادامه داد: در  ۲۹اریبهشت می خواهیم امور اداری اجرایی کشور را دست یک نفر بسپاریم که قابلیت اجرایی در کشور داشته باشد. حرف ما این است که ما برای این کار نیازمند کارنامه روشن هستیم.
وی افزود :حتما انقلابی بودن و تبعیت از ولایت و اینکه بتواند وقت گذار باشد موضوعیت دارد اما در کنار همه اینها کارآمدی مهم است.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: همین‌هایی که امروز در دولت هستند حرفهایی میزنند که انگار تا الان کشور دست اینها نبوده و فکر می‌کنند بهتر از همه می‌فهمند.

قالیباف اضافه کرد: جوری می‌گویند که ده سال ما جز تخریب کاری نکردیم اما نوبت خودشان که می‌شود انگار کشور دست آنها نبوده است و از همه هم طلبکارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: واقعیت این است که وضع اقتصادی مردم از سال ۹۲ تا کنون به مراتب بدتر شده است.
قالیباف تصریح کرد: کسی که برای اداره زندگی خود کلیه اش را فروخت دینش را هم خواهد فروخت؛ ما مطمئنیم که ما می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.
وی ادامه داد: اینها در گذشت زمان مردم را از تاثیر گذاری منع می‌کنند و آرام آرام مردم را از صحنه اقتصاد فرهنگ سیاست و مسائل اجتماعی دور کرده اند.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد :۴ درصد همان کسانی هستند که بیشترین منفعت و سرمایه کشور را بدون هیچ تلاشی می‌بلعند.
وی با اشاره به اینکه متاسفیم برای کسی که لباس پیامبر به تن می‌کند اما خلاف حرف اهل بیت و پیامبر حرف میزند و عمل می‌کند، گفت: ما با قاچاق کالا و ارز مقابله می‌کنیم و دست کسانی که در مناصب قدرت اند و قاچاق کالا می‌کنند را قطع می‌کنیم.
قالیباف با اشاره به اینکه آنهایی که می‌گویند نمی‌شود ۵میلیون شغل ایجاد کرد کسانی هستند که چشم به خارج دارند، افزود: 4 درصد همان کسانی هستند که بیشترین منفعت و سرمایه کشور را بدون هیچ تلاشی می‌بلعند.
وی گفت: در فرهنگ دینی این را از علما یاد گرفتیم که علما حین اینکه از خدا می‌ترسند از جای دیگر هم نباید بترسند و آن زمانی است که می‌بینند در حق کسی ظلم شود نگذارند این اتفاق بیفتد.
وی با طرح این سوال که مگر می‌شود این 4 درصد به 96درصد ظلم کنند و علما چیزی نگویند؟ ادامه داد: ما هم داریم، هم می‌شود و هم می‌توانیم.

منبع: مهر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.