واکنش ستاد قالیباف به سرقت ستاد روحانی

سامانه کارانه قالیباف

ستاد انتخاباتی قالیباف با صدور اطلاعیه ای تصریح کرد: دولت که کمترین تحرکی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نداشت یک شبه طرح اشتغالزایی یک نامزد را در یک سرقت انتخاباتی به نام خود ثبت کرد.

به گزارش مشرق، در پی فیلتر سامانه کارانه به درخواست دولت و راه اندازی سایت کارورزی، ستاد محمدباقر قالیباف با صدور اطلاعیه ای نسبت به این اقدام اعتراض کردند.

متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بعد از هزاران ساعت کارکارشناسی از سوی تیم اقتصادی آقای دکتر قالیباف، طرحی با عنوان «کارانه» ارایه شد که گام اول برای دریافت میزان متقاضیان شغل در جامعه بود. این طرح اشتیاق و امید بالایی در میان جوانان و افراد متقاضی شغل در جامعه ایجاد کرد به طوری که مراجعه به سایت مربوط به این طرح بیش از 5 میلیون بازدید در دو روز داشت.

متاسفانه در اقدامی تعجب برانگیز، وزیر محترم کشور که مسوول برگزاری انتخابات نیز هست این اقدام را با تعابیری زشت و ناپسند مورد خطاب قرار داد به طوریکه در همان مقطع ستاد آقای دکتر قالیباف(ستاد دولت مردم) این سخنان وزیر کشور را خلاف تبصره یک و دو ماده 33 و تبصره 2 ماده 68 و ماده 73 قانون انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردیم که در مقابل این استدلال حقوقی پاسخی دریافت نشد.

متاسفانه دولت محترم و ستاد انتخاباتی آقای روحانی در اقدامی خلاف قانون دستور فیلتر شدن سایت اجرای طرح اشتغالی آقای قالیباف(کارانه) را دادند.
ماجرا از آنجا جالب می شود که بعد از جلوگیری از طرح و سایت کارانه، دولت و ستاد آقای روحانی با کپی کاری، اعلام می کند که طرحی مشابه دارد و سایتی در این زمینه داد؟

حال جای سوال است که چرا وزیر کشور سکوت کرده و این بار با همان تعابیر زشتی که به طرح آقای قالیباف هجمه کرد این حرکت آقای روحانی را حتی مورد یک نقد کوچک قرار نمی دهد؟

سوال دیگر آن است که چرا در طول چهارسال گذشته، این دولت که کمترین تحرکی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نداشت یک شبه به فکر این شد تا طرح اشتغالزایی یک نامزد را در یک سرقت انتخاباتی به نام خود ثبت نماید هر چند بر این باوریم گامی در جهت اجرا برنخواهند داشت چرا که نه این دولت توان اجرای آن را دارد و نه مردم دیگر اقبالی به دولت ناتوان، پیر و خسته ای دارند که صرفا دعواهای بیهوده سیاسی را در دستور کار دارد.

ستاد انتخاباتی دکتر محمد باقر قالیباف (ستاد دولت)
19 اردیبهشت 96

منبع: فارس

دستور رئیس دفتر روحانی به سیف برای حمله به قالیباف

سیف

محمد نهاوندیان از رئیس کل بانک مرکزی خواسته تا با برگزاری یک نشست خبری فوری موج جدیدی از حمله به رقبای رئیس جمهور را آغاز کند.

به گزارش مشرق، بعد از برگزاری دو مناظره انتخاباتی و انتقادات زیادی که رقبای روحانی نسبت به عملکرد اقتصادی او در چهار سال گذشته داشتند، رئیس دولت یازدهم و معاون اولش (که به عنوان کاندیدای پوششی در انتخابات حاضر شده‌!) وعده دادند که در مناظره آخر که جمعه این هفته با موضوع اقتصادی برگزار خواهد شد پاسخ رقبای روحانی را می‌دهند. اما به نظر می‌رسد با اوج گرفتن انتقادات از عملکرد اقتصادی حسن روحانی در دولت یازدهم طی روزهای اخیر مشاوران رئیس جمهور تاب نیاورده و تصمیم گرفتند که قبل از برگزاری مناظره آخر سناریوی جدیدی را پیاده کنند.

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور که این روزها در کنار حسن روحانی در برنامه‌های تبلیغاتی رئیس دولت یازدهم دیده می‌شود، از دوست صمیمی خود ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی خواسته تا با برگزاری یک نشست خبری فوری موج جدیدی از حمله به رقبای رئیس جمهور را آغاز کند. به همین دلیل سیف امروز اصحاب رسانه را در ساختمان بانک مرکزی واقع در خیابان میرداماد تهران جمع کرد و در یک نشست خبری عجیب شهردار تهران را مورد حملات جدی قرار داد.

رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی، شهرداری تهران را یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی دانست که پروژه‌های بزرگی عمرانی شهر تهران مانند بزرگراه صدر را از طریق تامین مالی بانکها انجام داده است. سیف با یک حمله بی‌سابقه به قالیباف اعلام کرد که شهرداری خودش از همان بخش چهار درصد است که به 96 درصد مردم ظلم می‌کند.

به نظر می‌رسد این حملات از پیش تعیین شده از سوی رئیس کل بانک مرکزی و اصرار محمد نهاوندیان برای حمله سیف به شهردار تهران به دلیل اظهارات قاطع محمد باقر قالیباف و سید ابراهیم رئیسی در نقد جدی به سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی می‌باشد.

جالب تر اینکه سیف در نشست خبری امروز خود به بانک شهر به عنوان مجموعه زیر نظر شهرداری تهران اشاره کرده و گفته:‌ در این بانک نیز تمامی اصول به درستی رعایت نشده و شاهد آن بوده‌ایم که شهرداری برای انجام عملیات خود این بانک را مجبور به انجام اموری می‌کند که برخلاف چارچوب نظام بانکی است. اما رئیس کل بانک مرکزی در این نشست خبری نگفته چرا تخلفات احتمالی بانک شهر را بعد از 4 سال سکوت امروز و 11 روز مانده انتخابات علنی میکند!

منبع: نسیم

نخستین اقدام من سر و سامان دادن به بیکاری است/ آن‌هایی که می‌گویند در حوزه بانوان کار کرده‌اند کارنامه نشان دهند

نخستین اقدام من سر و سامان دادن به بیکاری است/ آن‌هایی که می‌گویند در حوزه بانوان کار کرده‌اند کارنامه نشان دهند

دیدار قالیباف با روحانیون و ائمه جماعت تهران

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نخستین اقدامم در دولت سر و سامان دادن به بیکاری خواهد بود، اظهار داشت: سرو سامان دادن به بیکاری را از مناطق محروم و مرزی شروع می‌کنم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم کردستان در مسجد الرحمان تهران گفت: امروز بحران اقتصادی دامن همه را گرفته است، بیکاری کُرد و ترک و بلوچ و عرب و فارس نمی‌شناسد و همه با آن روبرو هستند.

وی با بیان اینکه نخستین اقدامم در دولت سر و سامان دادن به بیکاری خواهد بود، اظهار داشت: سرو سامان دادن به بیکاری را از مناطق محروم و مرزی شروع می‌کنم.

قالیباف ادامه داد: یکی از مشکلات مضاعف ما در شهرداری این بود که دولت هم با ما همکاری نمی‌کرد یعنی هم تحریم خارجی داشتیم و هم داخلی ولی لحظه‌ای درنگ نکردیم.

قالیباف تصریح کرد: جوانان و ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم ولی باز برخی نگاهشان به غرب است که چیزی می‌دهد یا نه.

وی اضافه کرد: قول شرف می‌دهم نگاه ما به ایرانی بودن و انسانیت است نگاه ما این نیست که چه کسی چه دین مذهب و قومیتی دارد قبل از همه چیز برای ما این مهم است که انسان و ایرانی هستند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اهل شعار دادن نیستم؛ امروز زمان نشان دادن کارنامه است اگر می‌گویند در حوزه بانوان کار کرده‌اند کارنامه نشان دهند، من زمانی که در پلیس و شهرداری بودم زنان زیادی را وارد پلیس و شهرداری مردم الان 15 درصد کارمندان شهرداری تهران از زنان هستند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما حتما با قاچاقیانی که جز 4 درصد هستند به جد برخورد می‌کنیم و منظور از قاچاقچی کسانی هستند که هزارتا هزارتا کانتینر کالای قاچاق وارد کشور می کنند نه کسانی که در مرزها در محرومیت و پای پیاده برای درآوردن خرج زندگی خود تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: باید با کسانی برخورد کنیم که بدون هیچ کاری می‌خواهند بیشترین منفعت را ببرند و باعث بیکاری و کاهش تولید می‌شوند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی می‌گوییم 5 میلیون شغل ایجاد می‌کنیم یعنی 5 میلیون ازدواج هم انجام می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه زمان برای ما موضوعیت دارد، افزود: ما برای ایجاد شغل تابلوی کانتر می‌زنیم و هر تعداد شغل ایجاد شد، از شمارش این تابلو کم می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت میگوید نمی‌شود و نمی توانیم ولی ما می‌گوییم هم می‌شود و هم می‌توانیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز کشور به مدیریت زمان نیاز دارد. در شهرداری هم زمان برای ما مهم بود و همیشه در پروژه ها تابلوی شمارش زمان می‌گذاشتیم و از هزاران پروژه شاید تنها ده مورد آن در زمان مقرر آماده نشد که البته دلیلش را هم به مردم توضیح دادیم.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس توفیق داشتم روزهای زیادی را در سرزمین کردستان باشم، کاش همه مردم ایران صفا، صمیمیت، شجاعت و میهمانوازی مردم کردستان را می‌شناختند.
قالیباف تاکید کرد: بیکاری واقعیت سختی اسن که امروز دامان مردم ما را گرفته است، البته انسانهای مرزی و مردم کردستان اگرچه خلاق و قابل هم هستند ولی شرایط سخت‌تری را دارند.
وی با بیان اینکه 4 درصدی‌ها همه منافع کشور را می‌بلعند؛ تصریح کرد: همه مشکلات به همت مردم قابل حل است و باید بدنبال تغییر وضع موجود بود.
این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: در بین مسئولان شاید جز افراد معدود هستم که از وضعیت مرزها و ارتزاق مردم خبر دارم، پس مراقب باشید اینگونه القا نکنند که قالیباف اگر بیاید فلان کار را با مرزها و مرزنشینان انجام می‌دهد.

منبع: فارس

خداحافظی با مونولوگ؛ مردم کارنامه قالیباف را قضاوت می‌کنند +تصاویر

خداحافظی با مونولوگ؛ مردم کارنامه قالیباف را قضاوت می‌کنند +تصاویر

محمد باقر قالیباف

در بخش ملاقات شهردار تهران زیباترین لحظه ای که فوق العاده دردآور است این است که زن سرپرست خانوار به او می گوید به حضرت عباس(ع) آرد ندارم. شوهرم مریض شد، پول نداشتیم برای بیمارستان و فوت کرد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- فیلم تبلیغاتی محمد باقر قالیباف به هیچ عنوان پروپاگاندایی ساخته نشده است.  نمای گل درشتی را نمی‌توان درون متن مستند جستجو کرد که پرسوناژ محوری تمایل داشته باشد، نمایشی سیاسی از خودش را به مخاطب تحمیل کند. مستند انتخاباتی او بیشتر به یک مستند صنعتی برای ارائه گزارش کار شباهت دارد و البته نوعی وضعیت پرولتاریاگرایی چاشنی این گزارش است.

 لحظاتی کوتاه قالبیاف از اهداف و آینده نگری خویش سخن بر زبان می آورد و باقی مستند گزارشی از وضعیت موجود است. در ابتدای مستند صدای پر حرارات او را که می‌شنویم از افتخارات ملی – میهنی سخن بر زبان می‌آورد و سپس خیلی سریع دوربین به سراغ معضلات اجتماعی – اقتصادی مردم در نقاط محروم می رود.  ادامه مطلب ...

عکس/ دیدار قالیباف با منتخبین کردستان

جمعی از مردم کردستان ظهر امروز سه شنبه با محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کردند.